Otvorene prijave na edukacijski program Oblikovanje izvedbe- OBLIKOVANJE IZVEDBE (GRAĐANSKOG) DJELOVANJA U KRITIČNIM VREMENIMA

Otvorene prijave na edukacijski program Oblikovanje izvedbe

OBLIKOVANJE IZVEDBE (GRAĐANSKOG) DJELOVANJA U KRITIČNIM VREMENIMA

Radionice u sklopu edukativnog ciklusa Oblikovanje izvedbe održat će se tijekom svibnja i lipnja 2016. Obuhvatit će radionice Kolažiranja grada Selme Banich, preispitivanja pojma Domoljublja s Milom Čuljak te radionice gostujućih predavača na temu O čemu učiti / podučavati u doba rastućeg fašizma? pod mentorstvom Nikolete Marković i Andreja Mirčeva.

Ciklus radionica Oblikovanje izvedbe pokrenut 2015. godine prvotno je zamišljen kao oblik neformalne edukacije namijenjan onima koji žele aktivno istraživati na polju izvedbenih umjetnosti, s fokusom na različite aspekte i dijelove proizvodnog procesa (nekog umjetničkog djela).
Ove godine, a u skladu s društveno-političkim kontekstom, promišljamo ulogu i mogućnosti izvedbenog djelovanja, pri čemu se izvedbenost razmatra kao umjetnički pojam neodvojiv od njegovog političkog djelovanja i implikacije.

U tom smislu, povezna nit intenzivnih radionica koje su javnosti pružene u standardnom edukacijsko radioničarskom formatu, pokušava bez uvijanja, čak pomalo grubo (kao recipročni odgovor na društveno političke okolnosti u kome radionice brane, osvajaju ili pak preispituju svoj identitet i svrhu), (auto)reflektirati pozicije i uloge suvremenih umjetničkih praksi unutar odnosa javnog prostora i tijela.

Na način koji nas vodi iz jednog privatnog doma na cestu, a odatle ”nazad” u instituciju (pa bila ona i "naša"), ideja ovogodišnjeg programa intenzivnih radionica je naći se licem u lice s aktualnim problemima kulturne i umjetničke produkcije u Hrvatskoj te se, bez ustupanja, razračunati s fašizacijom konteksta kulture i umjetnosti te (kapitalističkim) prisvajanjem umjetničkih praksi. Oblikovanje izvedbe pita se čemu podučavati, učiti, educirati, obučavati u geo-kulturno- političkom kontekstu koji je jasno i nedvojbeno vođen revizionističkim strategijama privatizacije povijesti? Zato se vraćamo na sam početak u pokušaju da re-definiramo i otmemo nazad pojmove doma, grada, sebstva.

Zastrašujuće posljedice i utjecaje koje ovakav politički kontekst može imati na sve oblike djelovanja (bili oni umjetnički ili ne) čini ovaj set radionica neophodnim toolkit-om u nadilaženju umjetničke anksioznosti, straha, letargije te njihovih manifestacija (click-aktivizma, kulturalizacije i infantilizacije umjetnosti.)

13.5. 16-20h // 14.&15.05.2016. 12-16h
Selma Banich
Kolažiranje grada

napraviti jedan sasvim (ne)običan kolaž. zamisliti jedan posve (ne)običan svijet, i prije prvog krc, ššš i rec. kolažiranom u zaklon, u protestnom autoportretu. svakodnevnom predmetu, jagodicama u obranu. u lice plohi usitnjenog grada, bridovima išaranoga pa-pa-pira. izreži-pa-zalijepi i zalijepi-pa-izreži, crnome kvadratu iskosa u napad.

*Kolažiranje grada, radionica izrade kolaža realizira se u sklopu edukacijskog programa Oblikovanje izvedbe Prostora Plus u Rijeci od 13. – 15.05.2016. Radionica u petak 13.5. održava se od 16 do 20 sati, a one u subotu i nedjelju 14. i 15.5. od 12 do 16 sati. Na radionicu je potrebno donijeti radni materijal za kolažiranje (škare i stare papire, plakate, novine, ilustracije, časopise, knjige i fotografije za izrezivanje). Prijave su obavezne. Rok prijave: 11.5.2016. na mail Turn on JavaScript!.

                                  ///

Selma Banich. Izvedbena umjetnica, živi i radi u Zagrebu. Autorica je serije radova koje priprema samostalno i u suradnji s brojnim drugim umjetnicima, grupama i inicijativama. Stvara u mediju plesne izvedbe, performansu i akcijama u javnom prostoru, na filmu i u kazalištu, istovremeno angažirajući se u polju neformalne edukacije i istraživačkog rada. U promišljanju i prezentaciji vlastitog rada nastoji davati prednost etici ispred estetike, empatiji ispred utopije, umjetnosti ispred politike i prirodi ispred društva, proširujući tako kontekst u kojem svakodnevno uči, stvara i sudjeluje u organizaciji rada.

12.6.2016.  10.00- 14.00
Mila Čuljak
Domoljublje 

Javna sfera prostora izvedbe ove radionice uselit će se u nečiji dom. Privatni prostor koristit ćemo kao izvedbenu praksu cooking performing sadržaja. Koristit ćemo recepte kako bi se metodologija izvedbe zajedničkog kuhanja prenjela u zapis kao potencijalni priručnik za javno djelovanje.

Polazeći od zaključka  sedmogodišnjakinje i njezinog odogovora na pitanje “Što je to domovina?” - “Domovina je kuća”,  razvit ćemo sustav svakodnevnog zajedničkog kuhanja i objedovanja kao izvedbenog čina. Uz recept koji bi svaki dan bio drugačiji bila bi odabrana tema o kojoj bismo razgovarali u vrijeme trajanja pripreme jela vodeći se starom navadom da uvijek treba skuhati malo više jer nikad ne znaš tko bi mogao navratiti. Teme će biti društvenog sadržaja. U vrijeme trajanja radionice sudionici bi se upoznali s obitelji koja živi i djeluje unutar doma.  

* Domoljublje, radionica cooking performinga realizira se u sklopu edukacijskog programa Oblikovanje izvedbe Prostora Plus u Rijeci s prvim sastankom 04.06.2016., a ostalim danima po dogovoru s polaznicima. Prijave su obavezne. Rok prijave: 9.6.2016. na mail Turn on JavaScript!.

                                ///

Mila Čuljak. Majka, radnica u kulturi i obrazovanju. Specijalizirala se u lip sync tehnici. Jedna od pokretačica redovite neformalne edukacije u izvedbenim umjetnostima u Rijeci. Suosnivačica udruge za scenske umjetnosti Prostor Plus i osnivačica umjetničke organizacije Fiskultura. Autorica, izvođačica i suradnica u projektima za TRAFIK, kooautorsku inicijativu OOUR, DB Indoš – House of Extreme Music, plesni projekt llinkt!, Prostor Plus, kazališna radionica Malik, MAPA (Amsterdam). Debitirala u nagrađivanom dokumentarnom filmu „Marijine“ redateljice Željke Sukove. Radosno radi kao voditeljica i učiteljica u Osnovnoj školi za klasični balet i suvremeni ples pri OŠ Vežica u Rijeci.Vjeruje u cjeloživotno učenje.

28. i 29.05. 2016. // 11:00-18:00
Andrej Mirčev / Nikoleta Marković
Javni prostor (sfera) kao simptom 2.0

”Pozivamo sve zainteresirane na audiciju za prijedlog jednodnevnog predavanja/radionice. Tema je slobodna i otvorena, rukovođena idejom «predâjte ono o čemu želite učiti», a nadnaslov: o čemu učiti/predavati danas (u doba rastućeg fašizma)?
Prvi dan zamišljen je kao audicija za voditelje/ice; selekcija bi se vršila nakon prezentiranja ideja putem glasanja svih prisutnih, dok bi se drugog dana selektirano predavanje/radionica održala. Honorar osiguran.”

Radionica Javni prostor (sfera) kao simptom 2.0 za polazišnu tezu uzima misao da je javni prostor simptom. U psihoanalitičkoj strukturi prema kojoj se simptom javlja kao zakazivanje jezika te kao bumerang efekt potisnutog, smatrali smo da bi nas mišljenje na ovom tragu moglo povesti put istraživanja prostora, koje bi se potrudilo da krene dalje od uobičajene konceptualizacije ili nadteoretizacije prakse. U ovoj, drugoj rundi odlučili smo radikalizirati početnu tezu i umjesto istraživačkog-kritičkog postupka sa sigurnih pozicija teorije, staviti sebe na mjesto problema, pitajući se: ako bi radionicu proglasili simptomom (npr. hiperprodukcija znanja i radionica o javnom prostoru), čega bi ona morala biti simptom? U tom je smislu prijedlog da voditelji radionice, zapravo, na jedan dan postanu njezini/e sudionici te pokušaju sebe i svoje pozicije, zajedno sa cjelokupnim settingom i kontekstom, pogledati ”s leđa”. Ono što ovako promijenjeni okvir sugerira je pokušaj zbunjivanja uobičajenih odnosa moći i destabiliziranje distribucije znanja, otvarajući prostor za autoanalizu i kritičko samosagledavanje ugrožene sfere onog što je zajedničko, što je zajednica i što je javno(st). 

                                             ///

Nikoleta Marković je vizualna umjetnica čiji se radovi bave istraživanjem paradoksa pozicije i ambivalentnosti uloge umjetnika danas. Radovi proceduralno, predstavljaju pokušaj bilježenja te analize struktura i mehanizama političke drame koja se odvija između individue i društva, pretpostavljajući da pozicija suvremene umjetničke produkcije reflektira političke i ideološke fenomene određenog povijesnog trenutka. Dosadašnji rad smješta u kompleksne, procesualne umjetničke projekte koji interveniraju unutar zadatih društvenih, edukativnih, mikro-političkih infrastruktura i javnog prostora. U tom se smislu njena interesovanja mogu locirati na suptilnoj granici između suvremenih umjetničkih praksi, istraživanja i edukacije.
Andrej Mirčev. Teoretičar, vizualni umjetnik i dramaturg, diplomirao je filozofiju, povijest i teatrologiju na Filozofskome fakultetu u Zagrebu 2005., a 2011. doktorirao je na Freie Universitätu u Berlinu. U svojem umjetničko-teorijskom radu, istražuje konfiguracije između različitih medija (fotografija, video, performans, instalacija) te je do sada ostvario veći broj samostalnih i skupnih izložbi. Kao dramaturg aktivno surađuje sa renomiranim koreografima i redateljima u zemlji i inozemstvu. Vanjski je suradnik na studiju Gluma i mediji, Sveučilišta u Rijeci.

* Javni prostor (sfera) kao simptom 2.0, radionica je raznovrsnih radionica u sklopu programa Oblikovanje izvedbe Prostora Plus u Rijeci u prostorima Filodrammatice, Korzo 28, 28 i 29.05. 2016. u 11h. Prijave su obavezne. Rok prijave: 20.5.2016. na mail Turn on JavaScript!.

*fotografija> Alexandre Ciancio, Walkabout, 2013.

Radionice u sklopu Oblikovanja izvedbe dio su edukativnog programa Prostora Plus uz financijsku podršku Grada Rijeke. Rad udruge podržava Zaklada Kultura nova. Udruga Prostor Plus je korisnica institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge. Prostorima Filodrammatice, Marganova i Palacha upravlja SU Molekula.

04.05.2016.

nema