Profesionalni standardi za osposobljavanje i zanimanje stručnog mentora u KKI
u sklopu projekta Talent Matching Europe
U sklopu projekta Talent Matching Europe razvili smo profesionalne standarde za osposobljavanje i zanimanje stručnog/e mentora/ice u kulturnim i kreativnim industrijama. Službena web stranica Projekta: talentmatchingeurope.com.
TALENT MATCHING EUROPA
Profesionalni standardi za osposobljavanje i zanimanje stručnog mentora u KKI
STANDARDI ZA STRUČNE MENTORE U KKI |
|||
|
|||
Područje aktivnosti 1 – Kreativni mladi ljudi |
VJEŠTINE |
|
|
|
Znanje |
Vještine |
Stavovi |
|
Razumijevanje okoline mlađih ljudi i kako doprijeti do njih |
Planiranje i upravljanje aktivnostima od jednostavnih do kompliciranih situacija (suradnja, timski rad, kreativna suradnja) |
Poštujte i uključite različitost |
Zdravlje i sigurnost |
Građenje mreža s drugim organizacijama, gradnja mosta |
Razvijajte pouzdanost, točnost i upornost |
|
Mreže udruženja koje rade s mladim ljudima |
Rješavanje konflikta |
Profesionalno ponašanje, ali i iskustvo |
|
Prednosti ili mane različitih komunikacijskih metoda |
Biti sposobni oblikovati programe i propise i/ili stići zajednički do odluka, zaključaka, ili rješenja |
Pozitivni o partnerstvu i suradnji |
|
Zaštititi mlade ljude |
Sposobnost uključivanja mladih ljudi u kreativne aktivnosti |
Entuzijazam i sposobnost da nadahne i motivira |
|
Razumijevanje važnosti sigurne i odgovarajuće lokacije gdje mladi ljudi žele biti |
Mogućnost efikasnog komuniciranja s mladim ljudima |
Sposobnost odvajanja profesionalnih i osobnih teškoća |
|
Razumijevanje očekivanja mladih ljudi koji su na početku karijere |
Sposobnost komuniciranja različitim publikama – jezik, stil i ton |
Vjerujte u vrijednost kreativnog izražavanja |
|
|
Koristiti metodu vršnjačke potpore
Koristiti ICT komunikacijske alate koje mladi ljudi koriste
Upotreba osnovnog kompjuterskog softvera, IT komunikacija i interneta |
Pozitivan pogled na njih i povjerenje u njihove snage i vještine |
|
|||
|
|||
Područje aktivnosti 2 – Mentorstvo, savjetovanje i vodstvo |
VJEŠTINE |
||
|
Znanje |
Vještine |
Stavovi |
|
Osnovna psihologija i tehnike savjetovanja |
Efikasno, otvoreno i iskreno komuniciranje |
Pružite okolinu podrške |
Prednosti i mane različitih komunikacijskih metoda |
Aktivno slušanje i obraćanje pažnje na ton, emocije i jezik tijela i riječi |
Svjesnost o osobnim i profesionalnimjačim stranama, vrijednostima i ciljevima |
|
Trendovi i preferencije u komuniciranju mladih ljudi koristeći tehnologiju i društvene medije |
Provjerite razumijevanje |
Budite svjesni osobnih i profesionalnih ograničenja i izazova |
|
Razumjeti osam koraka „talent match“ putovanja kroz promjene |
Rješavanje problema |
Emotivna inteligencija, inicijativa, neovisnost i organiziranost |
|
Daljnji izvori podrške radi zadovoljavanja potreba klijenata |
Razvijajte odnos samentoriranim osobama |
Empatija |
|
Razumjeti pristup usmjerenja na mlade |
Komunicirajte efikasno s ljudima koji imaju ili izražavaju različite vrijednosti i mišljenja |
Poštujte i uključite različitost |
|
Etički kod, principi i politike vezane uz način kako vaše udruženje izvršava mentorstvo |
Identificirajte i prepoznajte stavove mladih ljudi |
Osjećaj odgovornosti |
|
Kako napraviti inicijalnu procjenu potreba |
Vještine procjene
|
Fleksibilnost |
|
Razumjeti stilove učenja i mentorstva
|
Sposobnost efektivnog opisivanja, analize i procjene različitih i/ili izazovnih situacija |
Podržavati mlade ljude da mentoriraju jedni druge |
|
Znanje iskustvenog učenja i etičkog ponašanja
|
Visoka sposobnost introspekcije i želje razvijanja i kritičnosti vlastite efikasnosti. |
Neosuđivati i ohrabrivati |
|
Zdravlje i sigurnost
|
Pregovarati ili izmjenjivati ideje, mišljenja i informacije s drugima |
Vjerovati u sposobnosti, vještine i pozitivne strane mladih ljudi |
|
Zaštita mladih ljudi
|
Razvijati samopouzdanje i motivaciju mentorirane osobe |
Pokazati toplinu i pozitivni stav |
|
Pažljivost |
Upotreba osnovnog računalnog softvera, IT komunikacija i interneta |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||
Područje aktivnosti 3 – poduzetničke vještine |
VJEŠTINE |
||
|
Znanje |
Vještine |
Stavovi |
|
Znanje o autorskim pravima/intelektualnom vlasništvu |
Komunicirajte efikasno s ljudima koji imaju ili izražavaju različite vrijednosti i mišljenja |
Izbjegavati predrasude, stereotipe i osuđivanje |
Sposobnost procjene kreativnih proizvoda i njihovog odnosa s potencijalnim tržištima i publikom |
Upravljanje vremenom i izvorima |
Fleksibilnost i otvorenost |
|
Mreža propisa i alata za planiranje za start up poslovanje i samozapošljavanje u KKI |
Istraživačke vještine |
Želja za učenjem i poboljšavanjem |
|
Zdravlje i sigurnost |
Obrazovanje ili iskustvo u kreativnom području |
Prihvaćanje promjene i uživanje u različitosti |
|
Zaštita mladih ljudi |
Rješavanje problema |
Ostati miran u teškim i nesigurnim situacijama |
|
Kako je mentorstvo slično i/ili različito od drugih poslovnih uloga |
Poticanje kreativnog rasta |
Poticati samopouzdanje, upornost i realnost |
|
Kodeks ponašanja, principi i politike koji su temelj organizacijske poduzetničke podrške |
Razvijati entuzijazam, posvećenost i povjerenje mentorirane osobe |
Pružiti ohrabrenje za djelovanje i promjenu |
|
Poslovni kontekst kreativnih industrija |
Prepoznati učinak vaših djela i ponašanja na druge |
Cijeniti kreativnost i kulturalnu produkciju |
|
Razumjeti razlogementorirane osobe za stvaranjem kreativnog poslovanja |
Slušati aktivno i opažati ton, emocije, govor tijela i riječi |
Sposobnost prepoznavanja kreativnog talenta |
|
Izvori daljnje potpore i savjetovanja |
Provjeriti razumijevanje |
Pozitivnih pristup u traženju rješenja problema |
|
Pravila o povjerljivosti i zaštiti podataka |
Razviti odnos s mentoriranim osobama |
Aktivno uključivanje u kulturne i kreativne aktivnosti |
|
Prednosti i mane različitih komunikacijskih metoda |
Identificirati i prepoznati stavove mladih ljudi |
|
|
Osnove financijskih planiranja |
Vještine procjene |
|
|
Znanje izvora financija i investiranja |
Pregovaranje |
|
|
|
Razvijanje samopouzdanja i motivacijementorirane osobe |
|
|
|
Upotreba osnovnog računalnog softvera, IT komunikacija i interneta |
|
|
|
|||
|
|
|||
Područje aktivnosti 4 – kreativni poslodavci |
VJEŠTINE |
|||
|
Znanje |
Vještine |
Stavovi |
|
|
Razumjeti poslodavčeve potrebe i očekivanja, tržište, proizvodnju i trendove zaposlenja u KKI |
Mreža i komunikacijske vještine |
Građenje povezanosti |
|
Razumjeti mrežu edukacija i osposobljavanja u KKI |
Edukacija ili iskustvo u kreativnom području |
Cijenjenje kreativnosti i produkcije u kulturi |
||
Razumijevanje općih karakteristika, industrijskih podsektora, radnih procesa i uloga specifičnih sektora u KKI |
Praćenje i vještine nadzora |
Dizajnerska rješenja usmjerena na rješavanje problema s poslodavcima |
||
Držite podatke o poslodavcu i kontakte |
Kreativno razmišljanje i rješavanje problema |
Otvorenost ka inovaciji |
||
Zaštita mladih ljudi |
Pregovaranje |
Ohrabrivanje partnerstva i suradnje |
||
Osnove bitnih zakona o radu i zakonodavne strukture |
Upravljanje podacima i informacijama |
Upornost pri neočekivanim situacijama |
||
Zdravlje i sigurnost |
Sposobnost planiranja događaja |
Znatiželja |
||
Zakonski postupci u zaposlenju
Prednosti i mane različitih komunikacijskih metoda |
Proaktivnost u dijeljenju informacija i izvora |
|
||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Službena web stranica Projekta: talentmatchingeurope.com
Projektni partneri:
- Collage arts, London, UK - www.collage-arts.org
- Rinova, London, UK - www.rinova.co.uk
- Fundacja Arteria, Poljska - www.fundacja-arteria.org
- Mulab, Italija - mulab.it
- CEPS, Španjolska - asceps.org/en
- EASP, Makedinija - easp-youth.weebly.com