Prva večer 26. 4. u 18 sati u Art-kinu (Krešimirova 2)
Polaganost (29’)
U tridesetominutnom eksperimentalnom plesnom filmu, stvaranom od 2008. do 2011. godine, sedam izvođačica u srazu s prirodom grade intiman svijet. Kruženje voda, nepregledna polja i apstraktne strukture isprepleću se kroz prirodne cikluse. Pokret suptilno nastaje i nestaje u ritmu kadrova uz originalnu glazbu Jeanne Frémaux.
Režija: Vladimir Končar i Iva Pavičić
Scenarij: Iva Pavičić
Kamera: Vladimir Končar
Montaža: Vladimir Končar
Koreografija: Iva Pavičić
Kostimi: Nevenka Miklenić, Trupa To
Glazba: Jeanne Frémaux
Oblikovanje zvuka: Vladimir Končar
Plesačice: Valentina Čebušnik Dorotić, Jasna Malus Gorišek, Petra Kursar, Ivana Levanić, Nevenka Miklenić, Tatjana Peruško, Ines Sabotić
Producentica: Iva Pavičić
Produkcija: Trupa To, 2011.
Babine suze (6’8’’)
Naziv Babine suze nastao je kao spoj riječi „baba”, koja se često koristi za naziv određenog vrha, dulibe, jame, jezera itd., i riječi „suze”, koje simbolički predstavljaju težinu, muku, bol i patnju života na surovoj planini te radost, skromnost i dostojanstvo suživota kakav su imali dida Jole i baba Mara (Josip i Marija Ramić) za života na Paklenici.
Glavna radnja koreografije za film odvija se u zaseoku Ramići (Sklopine) – rodnom mjestu Josipa Ramića u kojemu cijeli svoj život provodi uz nedavno preminulu suprugu Mariju (1926–2015). Silaskom bake Marije i dide Jole s planine, NP Paklenica više nije ista kad je riječ o pravom, iskrenom, autentičnom tradicijskom suživotu čovjeka i planine. Njihovim odlaskom ova planina postaje mjesto iznimne prirodne ljepote koja u sebi čuva uspomenu na one koji su je poznavali u dušu i čija je duša živjela za nju. Film Babine suze realiziran je u sklopu projekta Vrata Velebita. Nagrada Bluesun Paklenica 2016. na Filmskom festivalu Paklenica.
Ideja, koreografija, izvedba: Marija Šćekić
Snimanje i montaža: Boris Šeper
Asistentica: Dalija Galiner
Glazba i zvuk: Ranko Šajfar
Produkcija: Histeria Nova – Film 54, 2015.
Sudar (9’45’’)
U filmu se sudaraju mnoge suprotnosti: ideje realnosti i maštanja, fizičkog i emocionalnog, prirodnog i umjetnog, krutog i mekog, živog i neživog, arhitekture i čovjeka... Scene plesačice koja zamišljeno putuje tramvajem prepleću se s njezinim plesnim intervencijama u različitim ambijentima – u parku, na parkiralištu, uz drveni zid, u samom tramvaju, na obali rijeke ispod betonskog mosta. Tehnički precizan pokret ujedno oponaša okolinu, ali joj i kontrira, naglašavajući oblike, teksture, smjerove i funkcije. Kadrovi fino naglašavaju korelaciju tijela s okolinom jednako kroz totale i detalje, stabilnom naspram drhtavoj ili mutnoj slici, kratkim ili dugim rezovima.
Režija, montaža: Vladimir Končar
Koreografija i izvedba: Filipa Peraltinh
2013.
Plesati sa… (9’55’’)
Promatrajući ritam svakodnevice i načine na koje joj se neprestano nastojimo prilagoditi, autorica je plesače u filmu sparila s neobičnim partnerima – strojevima i njihovim mehaničkim pokretima. Kadriranjem tijela u odnosu na okolinu, njegova su mekoća te toplina i žarke boje odjeće suprotstavljeni su surovom primorskom kamenjaru i divovskim bijelim vjetrenjačama. Nakon nekog vremena mreži pokreta teško je razaznati što je čovjek, a što stroj.
Režija: Irma Omerzo
Koreografija: Irma Omerzo
Kamera: Jasenko Rasol
Montaža: Dubravko Slunjski
Oblikovanje zvuka: Matija Santro, Antun Novosel
Glazba: Samuel Sacher
Uloge: Zrinka Užbinec, Zrinka Šimičić, Pravdan Devlahović
Producentica: Irma Omerzo
Produkcija: Marmot, 2014.
Potpora: Hrvatski audiovizualni centar (HAVC)
Sivo (3’30’’)
Snimljen u jednom troipolminutnom kadru, video prenosi sumornu atmosferu magle kroz koju se u pozadini naziru stameni gradski neboderi, dok je njima u prvom planu suprotstavljena figura plesačice, dinamičnog tijela u pokretu sakrivenog ispod sive kabanice. Početni vertikalni položaj kojim se plesačica stapa s pozadinom nastavlja se kroz uglate pokrete poduplane u kvadratnim tragovima na tkanini.
Režija: Irma Omerzo
Koreografija: Irma Omerzo
Izvedba: Zrinka Užbinec
Kamera: Jasenko Rasol
Produkcija: Marmot, 2013.
Meteo (9’19’’)
Polazište je ovog filmskog ostvarenja site-specific plesna predstava „Meteoˮ izvedena na šumovitoj padini zagrebačkog Cmroka, a prethodi mu plesni video „Sivoˮ predstavljen na skupnoj izložbi Turn on JavaScript! (MSU, Zagreb 2013). Konceptualno povezan s idejom predstave, film zadržava poetički element smještaja izvedbe u izvanscenske okolnosti, izbor realnog okruženja i strukturno upijanje izvanjskih specifičnih karakteristika mjesta, poput nepredvidljivih meteoroloških uvjeta, što je svojevrsni autorski znak rada Irme Omerzo.
Koreografija i režija: Irma Omerzo
Izvedba: Zrinka Šimičić Mihanović i Zrinka Užbinec
Kamera: Jasenko Rasol
Montaža: Miro Manojlović
Oblikovanje zvuka: Tihomir Vrbanec
Glazba: Miro Manojlović i Tihomir Vrbanec
Kolorkorekcija: Branko Linta
Postprodukcija slike: Color Boureau
Produkcija: Marmot, 2022.
Cesara (6’45’’)
Ples na vanjskim lokacijama dio je projekta Laurus online. Cesara je snimljena na lovranskim lokacijama, susret je ženske, blage i meke, te muške, nemirne, oštrije, fluidne energije. Te dvije energije susreću se i u prirodnom okolišu, s namjerom da se male povijesno i geografski zanimljive lokacije ožive. Sama lokacija priča svoju priču, a ples je svojevrsna improvizacija na zvukove i druge poticaje iz okoliša.
Koreografija: Senka Baruška
Videografija: Fanni Tutek-Hajnal
Izvedba: Zvonimir Kvesić i Marina Stanger
Glazba: Matija Jakić
Dron-pilot: Marino Strinavić, D_droning
Produkcija: Plesni art laboratorij, 2021.
Potpora: Ministarstvo kulture i medija RH
an Hum an (5’40’’)
Transformacija tijela koje stapa granice s krajolikom te i samo postaje reljef. Tijela više nemaju karakter niti svoje privatno. Ljudsko se tijelo „destabilizira” i postaje drugim apstraktnim oblicima, organizmima koje ne možemo objasniti jer nadilaze racionalno i djeluju imaginarno. Kao da svaki oblik u našem mozgu traži svoju asocijaciju koja će nas riješiti panike nepoznatog i utješiti nas mišlju koja nas vraća u poznato i ugodno.
Režija: Dora Brkarić
Scenarij: Dora Brkarić
Kamera: Ela Ban
Montaža: Iva Puljar-Matić
Oblikovanje zvuka: Fakto Anka
Glazba: Fakto Anka
Uloge: Boris Barukić, Dora Brkarić
Producentica: Dora Brkarić
Produkcija: Akademija dramske umjetnosti, Zagreb 2020.
Druga večer 28. 4. u 19 sati u Galeriji Kortil (Strossmayerova 1)
VisualLetter#1 (1'32'')
Visualletter#1 poema je o promatraču. Svi se katkad nađemo u ulozi promatrača i zapamtimo fragmente događaja koji kao uspomene formiraju doživljaj i razumijevanje naše stvarnosti. Tako je ovaj film fragment i refleksija autoričine stvarnosti.
Autorica: Eleonora Vrdoljak
Lazarus (24’42’’)
Lazarus je koreografija pisanih i vizualnih elemenata temeljena na procesu umjetničkog stvaranja i imaginacije u stvarnom vremenu. Inspiracija za rad dolazi iz virtualizacije suvremenog čovjeka, a govori o preuzimanju digitalizacije nad životom općenito u suvremenom svijetu. Naracija 24-minutnog videa prati tijek misli, ideja i događaja koji brišu granice imaginarnoga i stvarnoga. Gledatelj se suočava s digitalnim zaslonom koji teži dobiti status čovjekova najboljeg prijatelja u svijetu u kojem je stvarnost toliko isprepletena s virtualnim svemirom da se granice između njih gube i ruše, a mi ljudi postajemo bestjelesni i zauvijek zarobljeni u beskraju digitalnog svijeta.
Autorica (scenarij, režija, montaža, fotografija, zvuk): Ivana Kalc
2021.
Zbornik pogleda (45’)
Videoinstalacija i izvedbeno predavanje – hrvatska premijera
Zbornik pogleda „ultimativni” je vodič za promatranje, gledanje, ali i osluškivanje. Objedinjuje znanja o fiziologiji vizualnog sustava, ali i povijest gledanja (koja su to mjesta za gledanje, građevine za bolje promatranje, pomagala za promatranje/gledanje – dalekozor, teleskop, mikroskop i slično). Rad meandrira i propitkuje kako gledamo sve što nas okružuje, kako promatramo, kako slušamo i primamo vijesti, odnosno podražaje bilo koje vrste. Zbornik pogleda ujedno je i komentar i prijedlog kako konzumirati medije pozornije te kako opaziti prirodu u gradskom okruženju, i tamo gdje ju je „grad progutao”, te na kraju zašto je važno uopće konzumirati prirodu. Zbornik pogleda baštini mudrost koju učimo od naših starih, razumijevanje i uočavanje sitnih detalja, prvo u prirodi, a onda unutar svekolikog okoliša koji nas okružuje. Publika je pozvana uroniti u vizualno iskustvo, a poslije se pojavljuje demonstratorica i predstavnica projekta koja sva ta znanja prenosi gledateljima.
Autorica: Mia Štark
Rad nastaje u okviru Forecast – Skills e. V.
Premijera: ožujak 2023. u Radialsystemu, Berlin
Kinogibanja organizira Udruga Prostor plus u suradnji s Art-kinom i Galerijom Kortil, a sufinanciraju ga Hrvatski audiovizualni centar, Primorsko-goranska županija i Ministarstvo kulture i medija RH.