Kako pričati o glasu, a ne spomenuti tijelo, kako pričati o glasu, a ne spomenuti osobu; Jedno bez drugog, bez trećeg ne ide jer je nemoguće jedno odvojiti od drugog, odnosno od trećeg. Svatko od nas ima specifičan glas, samo njemu svojstven, u tome je i sva ljepota igranja s glasom, izražavanja glasom, vikanja, šaputanja, pričanja, pjevanja, tuljenja, skvičanja, jaukanja, mjaukanja, plakanja, kokodakanja...
Kroz raznovrsne vježbe za glas i tijelo, kroz raznovrsne pristupe prema vlastitom glasu u vlastitom tijelu igrat ćemo se, pronalazit neotkrivene ili sakrivene prostore u tijelu odakle glas izlazi ili hoće izaći ali mu ne dopuštamo. Učit ćemo se prihvaćati vlastite glasove i tuđe glasove koji odzvanjaju u nama. Učit ćemo se biti sa sobom i izraziti to kroz glas. Dopustit ćemo si da pustimo glas malo više nego što mislimo da smijemo, možda i zaurlatiili zajecati. I pjevat ćemo si tim glasovima ili biti u tišini i samo slušati što nam oni sve govore. Kroz godine sam imala prilku raditi s raznim divnim ljudima koji se u svom radu bave kako tijelom tako glasom i pjevanjem, kao Anne Marie Blink, Irena Tomažin, Thomas Richards, Ang Gey Pin, Armando Schiffini, Nhandan Chirco, Mala Kline,... koji su mi otkrivali razne pristupe i puteve radu s glasom... taj rad bi htjela podijeliti s vama ... Za radionicu ponesite ugodnu odjeću u kojoj se možete slobodno kretati i rastezati i bocu vode.
Radionica je namijenjena studentima i profesionalnim umjetnicima, ali i svima onima kojima je u središtu zanimanja glas i izražajne vokalne mogućnosti, bio on/a muzičar/ka, kazalištarac/ka, vizualac/ka, performer/ica, glasovni/a entuzijast/kinja ili terapeut/kinja. Radit ćemo na glasu kroz tijelo, putem fizičkih vježbi promatrat ćemo i slušati kako glas može biti produžetak i nastavak fizičke akcije. Vježbama disanja i opuštanja tijela možemo rezonirati glasom, otvarajući se slušanju, otkriti vlastite ritmove i melodije koje organski nosimo. Eksperimentiranje glasom može nas dovesti do različitih lica i priča koje svaki glas ima. S druge strane imajući tekst i radeći s njim kao s kompozicijom, možemo ga utjeloviti, pjevati ili slati u prostor da rezonira postižući različite interpretacije teksta. Radionica će se ponajprije fokusirati na praktičan pristup radu s glasom kroz tijelo, koji se usredotočuje na brigu o sebi kroz aktivno traženje, konstantno izoštravajući svojih osjetila i intuitivne odgovore, usklađujući se s našim dubljim potrebama i asocijacijama. Radit će se meditativne i relaksacijske vježbe, rad na tijelu, u grupi ili samostalno. Specifično ćemo raditi i na dahu zašto je važna potpora i zajedništvo grupe. Pronalazit ćemo različite zvukove i primitivne zvukove i/ili emocije koje hrane pjevajući glas. Vidjet ćemo kako fizički kontakt daje život glasu.
Proces rada i istraživanja uključuju:
• organski odgovor kroz asocijacije, sjećanja, maštu te kontakte u prostoru, sa samim sobom i
drugima;
• aktivan način slušanja, neprestano reagirajući na promjenjivu okolinu;
• pjevanje koje je nalik govoru i obratno;
• fino ugađanje našeg srca tijekom slijeđenja glazbene partiture i kroz improvizaciju sa zvukovima;
• pjevanje kao način povezivanja sa svojim kulturnim izvorom;
• pjevanje kao način brige o sebi
Lucija Barišić (Zagreb, 1983.) diplomirala je glumu i lutkarstvo na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Educira se na brojnim radionicama te sudjeluje u umjetničkim rezidencijama i projektima posvećenim istraživanju različitih metodologija rada iz područja glume, glasa i pokreta u Hrvatskoj i inozemstvu pod vodstvom umjetnika i pedagoga poput Tomija Janežića, Male Kline, Thomasa Richardsa, Nhandan Chirco, Janeza i Andreja Vajevca, Scott Fieldinga, Velimira Veleva, Slobodana Beštića, Zijaha Sokolovića i mnogih drugih. Od 2003. kroz rad s umjetnicama Anne-Marie Blink, Irenom Tomažin, Svetlanom Spajić i Ang Gey Pin intenzivno se bavi istraživanjem glasa i vokalne ekspresije te samostalno i u suradnji s drugim umjetnicima vodi radionice glasa. Kao glumica surađivala je na kazališnim projektima u HNK Osijek, En Knap-u, Kerempuhu, Maloj sceni, Kazalištu Ulysses, Zkm-u, Teatru &TD, Gavelli, a 2015.g. u Kazalištu KNAP postavila je svoju prvu autorsku predstavu “Crno-bijelo”. Surađuje i na filmskim projektima, većinom nadolazeće generacije filmskih redatelja. 2020.g. započinje edukaciju za psihodramskog terapeuta u Centru za psihodramu Zagreb. Trenutno je u pripremi nove autorske predstave „Final Act“ u Zagrebačkom kazalištu mladih.
Vrijeme:
Subota 5.11. 10-16h
Nedjelja 6.11. 11-19h
Mjesto: Filodrammatica
Cijena radionice: 500 kn / 55,36 eur
Prijave putem obrasca pri kraju ove objave.
Broj polaznika_ca: 15
Prijava putem maila je obavezna kao i uplata cijelog iznosa do 1.11. na račun Udruge HR7224020061100654822 pri Erste&Steiermärkische bank s naznakom "Glas kao tijelo" te je nužno navesti ime i prezime osobe koja dolazi na radionicu.
Prostorom Filodrammatice upravlja Savez udruga Molekula.