Zašto je IZVEDBA potrebna i kako utječe na svijet ili preciznije rečeno kako ga kreira?
Period djetinjstva vrijeme je kada se izvedba, koju ću u daljnjem tekstu radosno i odgovorno nazvati Igrom, vrijeme je kada se Igra događa spontano i prirodno, dapače, djeca kroz Igru rastu, razvijaju se, istražuju i kreiraju svoje iskustvo i svijet.
Onoliko koliko su nam roditelji i odrasli dopuštali Igru, toliko smo razvili svoj potencijal i osjećaj za slobodu. Osim toga, razvili smo i svoj osjećaj za jedinstvenost, da sve ono što jesmo i što izlazi iz nas, VRIJEDI. A osjećaj da vrijedimo, da smo podržani, uz to još i voljeni - baza je za sve što ćemo kasnije graditi ili rušiti u životu.
Igra čisti prostor. Kada smo uronjeni u Igru, uronjeni smo u sadašnji trenutak. Da stvar bude još preciznija- to nije trenutak, već bezvremenost. U toj bezvremenosti odjednom sve naše osobno, za nas bitno, veliko, često i traumatično - na dobrom je putu da postane iscjeljeno. Zašto? Jer Igrom ulazimo u prostor Promatrača.
(Mjesto u kojem smo sebi roditelji, MJESTO U KOJEM POMIRIMO KRITIČARA I DIJETE)
Biti Promatrač, znači biti oslobođen. Najviše od toga da sebi, stvarima i ljudima pristupamo ocjenjivački i osuđivački.
U procesu izražavanja- NE postoji greška! U procesu kreacije- NE postoji greška! Ono što često nazivamo greškom (a to je podsvjesni mehanizam koji nas izbacuje iz nekog našeg zadanog reda) ogroman je potencijal za KVALITETU. Zašto? Jer idemo tamo gdje nismo planirali. Dakle, odlazimo u novo, kreiramo, istražujemo...
Osim što smo društvo, mi smo i Priroda. A Priroda je konstantno stvaranje.
Svi smo mi mediji za IGRU, naše djetinjstvo čisti je dokaz koliko se priroda želi kroz nas izraziti. Biti odrastao znači imati jednu prednost u odnosu na djecu, a to je - SVJESNO BITI DIJETE. Da bi oplemenili, razumjeli, oslobodili, izrazili, ponovno zavoljeli biti TU, u odnosima koji su zdravi, puni poštovanja, radoznalosti, prihvaćanja, da bi svijetu vratili ljepotu, jer svijetu to i pripada.
IZVEDBENE RADIONICE koje nudim su prostor i vrijeme u kojem istražujmo načine kojima možemo izraziti svoju Igru. Odnosno, svoju Izvedbu. Bilo da se radi o crtanju, pjevanju, plesanju, stajanju na mjestu, šaptanju, što god da si nekada ili sada osjetio/la kao svoj način komunikacije koji te oslobađa ili u kojem se osjećaš ugodno, pa je možda s vremenom postalo neugodno jer se tome nije dala prilika da se izrazi, više si nego dobrodošla/o prisjetiti se kako je živjeti u svom punom potencijalu. To nije nešto što se nalazi izvan tebe ili u nekome drugome, tvoje je samo da otpustiš kočnice. A ovdje ih otpuštamo s velikim zadovoljstvom, i vrlo često, uz veliku količinu smijeha. Nisi sam/a, ima nas puno koji te želimo upoznati, dalje i šire od imena, prezimena i zanimanja.
U društvu koje jesmo, svi ste pozvani, bez obzira na dob, spol, iskustvo, Priroda je u svima i čeka da nas na različite načine (po)takne!
*********************************
Vrijeme održavanja: 05. i 06. ožujka 2022. (10h-13h)
Lokacija: Filodrammatica, Korzo 28, Rijeka
Riječ voditeljice:
Ja sam imala tu sreću da je moja Igra bila podržana. Šta to znači? To znači da su moji roditelji, pa i šira obitelj, bili jako sretni kada bi im htjela pokazati kako pjevam, kako ih oponašam, kako pišem ili crtam, kako ih nasmijavam, pa su skupa sa mnom sudjelovali u stvaranju pjesama ili školskih igrokaza, kada bi stavila teću na glavu ili obukla kišobran - njima je to bilo sasvim pristojno odijelo, u skladu s likom i djelom koje sam htjela oživjeti. Bili su SVJEDOCI a time su učinili da Igra bude zapečačena ili oživotvorena u našem malom svijetu. Za mene, to je bio cijeli svijet! I to svijet za kojeg sam već tada dobila dozvolu i jasnu poruku da ga umijem sama stvarati. Kasnije se događa nadogradnja.
Roditelji me već u četvrtom osnovne šalju tjedan dana na kazališnu radionicu u Istru, u sedmom osnovne šalju me u Italiju da dva tjedna s poznatim talijanskim glumcima učim i dijelim svoje potencijale sa iskusnijima od sebe, uvijek me podsjećajući da budem otvorena za nova znanja, da istražujem i da pratim svoje unutarnje impulse i želju za stvaranjem. Od srednje škole, preuzimam kormilo svoje edukacije u svoje ruke.
Više o voditeljici:
Ane Paška s otoka Paga rođena je 1985. u Senju. Diplomirala je dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu 2010. godine, te studij filma i videa na splitskom UMAS-u 2019. Sudjeluje na brojnim kazališnim radionicama u sklopu Mostarske Alternativne Akademije, koju vode Željko Vukmirica, Boris Čakširan, Ljubica Beljanski-Ristić, Vlado Krušić, Kruna Tarle, Jelena Sitar, Ljubica Ostojić, Christina Mournau..Nagrađena je nagradom "Za lakoću igre i iskrenost na sceni" 2005. U Italiji sudjeluje na dvotjednoj kazališnoj radionici koju vode Ugo Pagliai, Paola Gassman, Carlo Rao..Tijekom studija dramaturgije surađuje s Nezavisnim češkim kazalištem CONTINUO, gdje kao izvođačica sudjeluje na projektima KRATOCHVILENI i JIZVY N KAMENI. Sudjeluje na radionicama po Chekov i Grotovski metodi koju vode Scott Fielding, Nhandhan Circo, Ang Gey Pin, klaunskoj radionici pod vodstvom Janga Edwardsa i Claudie Cantone te radionici glasa Ann-Marie Blink.
2009.-2012. u Zadru vodi srednjoškolsku grupu Teatra Verrdi, s kojom izvodi dvije autorske predstave: ETŠILAZAK (2010) i KONAC (2011). Od 2011-2016. radi kao jedna od voditeljica Glumačkog studija Playdrama u Splitu u kojem s polaznicima studija realizira autorske predstave MAJKOVANJE, NASMIJATI ANDERSENA, KLUPA i JA, KLAUN. 2012. Kazalište Playdrama izvodi njen autorski tekst EZOPEJA- Putovanje prema djetetu. Na ljeto 2012. u Londonu polazi Ljetnu školu na London International School of Performing Arts (LISPA) gdje sudjeluje na radionici „ From neutral mask to clown“ .
2013. na Radio Splitu vodi autorsku emisiju Radio Cabaret: Oko-OTORINOLARINGOLOŠKA EKSPEDICIJA.
2013. godine s kolegicom Maricom Grgurinović osnovala je Kazalište BESA u kojem realizira svoja dva autorska projekta SLIKOVNICA OD PIDŽAME (2014.) i JaMAJKA DREAM (2016.), predstave u kojima izvodi svoju autorsku glazbu i tekstove, a osim toga objavljuje i knjige istoimenih naziva, Slikovnica od pidžame i JaMajka Dream (ilustrirani rukopis o majčinstvu), knjige poezije pisane u rukopisu i popraćene vlastitim ilustracijama.
2019. završava MA Film i video na Umjetničkoj akademiji u Splitu i stvara nekoliko kratkih glazbenih filmova, TUTASPUTA, CilinDAR i Mliječni put, koji su prikazivani po festivalima diljem svijeta, u Nigeriji, Floridi, Montani, Las Vegasu, Indiji, Italiji, Portugalu, Londonu, Iranu, Rijeci, Velikom Taboru. Za film CilinDAR dobila je „Posebno priznanje žirija“ na Reviji studentskog filma u Zagrebu (2019.)
Od veljače 2018. godine diljem Hrvatske izvodi svoj autorski glazbeni performance IMPROVIZIJE.
Svira klavir, harmoniku, gitaru, cajon, trubu, drombulju, kuhaču, teće i poklopce, uživajući nasmijavati svoju kćer.
https://www.youtube.com/watch?v=wcVDwlUp1_w
https://www.youtube.com/watch?v=meANrxdSU2Q
https://www.youtube.com/watch?v=dbs5BrVWVY0&t=129s
https://www.youtube.com/watch?v=eTh4O7ymHBc&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=BOCsIGTEvYE&t=93s
Prostorima Filodrammatice upravlja SU Molekula.